Press "Enter" to skip to content

Elemente finite care trezesc senzații infinite: Ancuța Sarca

Recunosc, îmi displace expresia „ne mândrim cu X sau Y” utilizată fără o complexă cunoștință de cauză. În loc de a o folosi, căci tinde a fi superficială și chiar insensibilă/egoistă în anumite cazuri, ar fi de dorit ca mai degrabă să dăm dovadă de un interes real față de autenticitatea fiecărui artist în parte, în cel mai bun caz reușind să simțim o anume empatie față de omul în cauză, regăsindu-ne în senzațiile, experiențele ce i-au adus creația la stadiul de element finit.

Recycling-ul este un concept anti-consumerism, care nu doar că poate deveni punctul cheie a mai multe domenii, ci este o necesitate având în perspectivă ultimii ani. Desigur, domeniul modei e vizat în principal, deoarece este unul dintre cei mai mari utilizatori de resurse naturale.

© Ancuța Sarca

Ancuța Sarca, absolventă a Facultății de Artă și Design din Cluj și stabilită în Londra încă din anul 2015, este o adeptă înrăită a acestui concept. Deținătoare a unei viziuni impozante, își procură inspirația dintr-o vastă diversitate a surselor, însă aderă la un echilibru între fastul modei contemporane și influența erei post-comuniste, care în mod sigur i-a modelat perspectiva (copilăria, adolescența fiind cele mai relevante perioade). Ea este dovada certă că reinterpretării îi poate fi atribuită noutatea în totalitate, având în vedere că influența propriei originalități are câștig de cauză în fața influențelor recepționate din mediul extern.

© Ancuța Sarca

Fost asistent designer pentru brandul Ashish, are un trecut în ceea ce privește marca Meadham Kirchhoff și colaborează cu alte multiple branduri la momentul actual. Celebrități ca Cher și FKA Twigs au remarcat-o instant. Deși cu origini românești, tradiția nu e ceva ce o atrage, libertatea completă la exprimare fiind „religia” ei.

© Ancuța Sarca

Ca design-assistant, research-ul, dezvoltarea de concepte, schițele, drapajele, fitting-urile, au fost câteva dintre aspectele de care designer-ul se ocupa neîncetat. A lucrat în backstage la London Fashion Week și în contextul unui concurs în urma căruia s-a încadrat în top 5 a avut ocazia să-și etaleze rezultatele creativității abundente în cadrul Berlin Fashion Week.

© Ancuța Sarca

Desigur, toate acestea plus influența anturajului au fost esențiale pentru un început de carieră promițător. Ceea ce i-a dat un avînt amplu a fost însă momentul în care, în pragul unui schimb de locuință, a ajuns la concluzia că are în posesie mult prea multe perechi de pantofi a căror perioadă de utilizare era pe sfârșite. Așa a luat naștere „mișcarea” Ancuța Sarca– un brand de pantofi născut din conștientizare, readaptare, originalitate, cu un mix de stiluri contrastante (elegant, respectiv sport; vintage, respectiv modern) la bază, potrivit pentru cei pregătiți să îmbrățișeze o perspectivă frapantă.

În ceea ce mă privește, maniera în care crează îmi trezește nevoia constantă de a mă debarasa de conformitate și inhibiții, îmi elimină dorința involuntară și irațională de a-mi suprima exprimarea sinelui autentic sau orice fel de impuls și mă determină să-mi accept propriul eu. Și chiar dacă nu sunt vreo vizionară, prevăd un viitor în cadrul căruia direcția designer-ului român este complet ascendentă.

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mission News Theme by Compete Themes.