Acne Studios este un cocktail scandinav de modern și clasic. AMBITION TO CREATE NOVEL EXPRESSIONS este acronimul brandului, un cod al casei dinamice de modă care lasă întotdeauna loc de interpretare.
Butonul start: Cum începe Acne Studios să fie Acne Studios?
Dintr-un interes aparte pentru cultură contemporană, arhitectură și fotografie, Acne Studios este fondat în 1996 la Stockholm sub tutela creativă a lui Jonny Johansson, fiind conceput pentru stilul minimalist scandinav și nu doar atât. Acne Studios este un proiect multidisciplinar, care a găzduit mobilă, muzică, expoziții, film și publicații (Acne Paper). S-a remarcat în modă prin colecția de denim care a atras atenția publicului și a urcat treptat în ierarhia relevanței cu o serie de inovații contagioase.
Gheața din pahar: Identitatea brandului
Acne Studios încurajează expresivitatea, nuanțele de trecut care ne definesc și capacitatea de a stoca informație despre noi în haine ca într-un stick.
Acne Studios este extins la Paris, New York, Los Angeles, Tokyo, Seoul și Beijing. Este tema noastră de casă, pentru că reușește să dea efervescență orașelor-sediu în timp ce-și clădește o imagine clasică, dar adaptabilă. Nimic rigid, dar nici foarte haotic- un echilibru perfect între clipa trecută și „aici, acum” din punct de vedere al tendințelor. Practic, Acne se schimbă , dar o face gradual și cu lejeritate.
Colecția Face (toamnă/iarnă 2021) a fost concepută pentru a descrie civilul suedez comun: „nu foarte trist, nu foarte fericit -fix în mijloc” Linia primvăvară-vără 2022 a plutit însă în jurul adolescenței, care este în sine un experiment și un cumul de extreme de la început până la sfârșit. Încurajează expresivitatea, nuanțele de trecut care ne definesc și capacitatea de a stoca informație despre noi în haine ca într-un stick.
Acne Studios este un cocktail scandinav de modern și clasic.
„Tatăl lui Johansson a lucrat în domeniul educației în armată, dar cânta și la chitară, iar mama sa era artistă. Johansson avea înclinații muzicale, ba chiar și-a petrecut adolescența în trupe post-punk cu succes. Inițial a crezut că asta ar putea fi cariera lui. Încă deține 60 de chitare.“ (fragment din theguardian.com)
Întrebat de faimoasele plase de cumpărături roz pudră care între timp au devenit emblematice pentru Acne Studios, designerul spune:
“Do I feel responsible for starting something like millennial pink? The truth is, a few years ago, I was working late and I had a food wrapper next to my computer in that colour. I liked it, so we made the bags in it,” he laughs. “I think it’s lost all meaning.”
„Mă simt responsabil pentru că am început ceva precum millennial pink? Adevărul este că, în urmă cu câțiva ani, lucram până târziu și aveam lângă calculator un aparat de ambalat mâncare în această culoare. Mi-a plăcut, așa că am făcut pungile în ea”, râde el. „Cred că și-a pierdut orice semnificație.”
Johnny își descrie creația ca fiind multidisciplinară și pe el însuși ca fiind simultan creativ și un „golden retriever”: „dacă îți place ceea ce fac devin mai pozitiv cu munca mea”.
„Niciodată nu știu ce urmează să fac. Și dacă știu, tind să sabotez lucruri care merg bine.”, declară într-un interviu.
Deși se bucură de un succes continuu, designerul spune că nu se vede lucrând în modă pentru totdeauna și aproape că nu-l mai interesează domeniul – o afirmație frapantă dat fiind parcursul lui până în prezent. Probabil genialitatea se adâncește într-un fotoliu catifelat, soarbe cafea și se plictisește de lucrurile pentru care toată lumea se agită. Poate că moda e interesantă doar după ce se trage cortina și nimeni nu mai privește.
Imagine de copertă: © Acne Studios
Comments are closed.