De-a lungul timpului, au existat numeroase creații care și-au lăsat semnificativ amprenta asupra societății, fiecare dintr-un anumit punct de vedere. Acest lucru se aplică cu succes și în cazul articolelor vestimentare care poartă cu ele o poveste boemă și o istorie bogată, presărată cu note de nostalgie, rafinament atemporal și inspirație.
Una dintre casele de modă care se bucură din plin de elementele enumerate mai sus este Chanel, un nume extrem de sonor pentru majoritatea, fie ei împătimiți ai modei sau nu. Fondată în anul 1910 de Coco Chanel, casa a reușit să frapeze în nenumărate rânduri datorită pieselor gândite cu măiestrie de către creatoarea de origine franceză.

Subiectul articolului curent este reprezentat de poșeta emblematică Chanel Flap, un simbol care reușește să își păstreze relevanța în ciuda patinei timpului. Deși în aparență poate părea un articol simplu, are o însemnătate specială pe care o vom explora împreună.
În prezent, gențile de la Chanel se numără printre puținele piese de designer care nu își pierd valoarea în timp, ci în schimb și-o cresc. Casa de modă ridică periodic prețurile produselor, fapt ce a determinat ca aceste piese să nu mai fie văzute doar ca niște accesorii, ci ca investiții. Fie că ai achiziționat o geantă Flap din buticurile Chanel sau de pe piața second-hand, dacă ai alături de ea certificatele de autenticitate, îți vei putea recupera suma cheltuită cu siguranță, dacă vei alege să o scoți vreodată la vânzare.

Cum a apărut oare această piesă atât de iconică?
Povestea poșetei Flap este brodată în evoluția luptei de egalitate pentru drepturile și nevoile femeilor, fiind gândită special pentru a da un accent de eleganță oricărei ținute, dar totodată pentru a fi și practică.
Introdusă în februarie 1955, poșeta Flap poate fi privită ca o metaforă a eliberării feminine, o declarație, în aparență tăcută, împotriva convențiilor stricte de la acea perioadă. Pentru prima dată în istorie, o geantă putea fi purtată pe umăr și nu în mână, permițându-i posesoarei libertatea de mișcare. Acest aspect s-a transpus în abilitatea femeilor de a porni în călătoria explorării potențialului lor pe deplin, nemaifiind condiționate de spațiul limitat care le era impus.
M-am săturat să-mi țin geanta în mână și să o pierd, așa că i-am adăugat un lanț și am început s-o port ca geantă de umăr.
Coco Chanel: The Legend and the Life, scrisă de Justine Picardie

Originalul 2.55 Flap Bag s-a remarcat prin câteva particularități cheie, care au devenit de nelipsit în percepția colectivă a companiei. Totul transmite un aer prețios și meticulozitate – de la lanțul definitoriu auriu sau argintiu, la pielea matlasată, de cea mai înaltă calitate, la interiorul luxos burgundiu, ce amintea de uniformele conventului în care Coco Chanel a copilărit. Mai mult decât atât, poșetele sunt compartimentate cu o desăvârșire rar întâlnită, o reflecție la adresa naturii creatoarei. Se spune că într-unul dintre compartimentele interioare obișnuia să își țină scrisorile de dragoste.
Pe parcursul timpului, modelul a suferit câteva modificări, una dintre cele mai importante fiind implementată la propunerea lui Karl Lagerfeld, care a preluat frâiele casei de modă odată cu decesul lui Coco. În anii 1980, încuietoarea dreptunghiulară cunoscută sub numele de Mademoiselle Lock, s-a transformat în dublul CC (modelul purtând denumirea de Chanel Classic Flap Bag).
O altă reinterpretare a modelului original a fost Chanel 2.55 Reissue Bag, lansată în anul 2005 ca o ediție aniversară, păstrând caracteristicile definitorii ale urmașului său.

Coco Chanel a fost prima care a dat femeilor un sentiment de libertate.
Karl Lagerfeld
Evoluția curentă
Karl Lagerfeld a continuat să experimenteze și mai mult cu modele poșetei, creând multiple variații ale acesteia pentru a se asigura că Flap Bag-ul va rămâne de actualitate și va fi îndrăgit de generațiile noi în egală măsură. A introdus materiale precum catifeaua, pielea lăcuită sau exotică, la care s-au adăugat nuanțe vibrante, pentru a oferi un plus de je ne sais quoi și o notă jucăușă.
De asemenea, poșeta Flap vine în mai multe dimensiuni, pentru a fi potrivită oricărui eveniment sau stil de viață.
Fiecare geantă este fabricată manual în Franța sau Italia de către artizani maeștri, procesul de producție durând mai mult de 15 ore și implicând peste 100 de pași individuali. Adăugând materialele premium și istoria cuprinzătoare, se explică de ce poșetele Chanel au devenit piese atât de iconice, care nu își vor pierde niciodată valoarea și vor rămâne o moștenire unică pentru generațiile următoare. Totul a pornit de la o idee care s-a transformat într-un concept fermecător și plin de însemnătate.

Sursă foto copertă: Getty Images
Comments are closed.