De 15 ani, MioBio ne întâmpină cu aceeași căldură și rafinament. Este locul în care fiecare vizită devine o experiență a stării de bine, unde ești înconjurat de produse alese cu grijă – de la ceaiuri și săpunuri artizanale, la creme, măști pentru ten, lumânări parfumate, accesorii pentru frumusețe și nu numai.
Șansele de a pleca de aici cu mâna goală sunt minime, căci MioBio știe să-și cucerească vizitatorii prin produse de vis și detalii atente. De la un simplu sticker oferit cadou, la cele mai utile sfaturi pentru alegerea produselor potrivite ție, știi că ești pe cele mai buni mâini atunci când pășești pragul magazinului de pe strada Jules Michelet nr. 9.
Sub umbrela organică și sustenabilă, MioBio poartă cu sine un aer vintage, cu exponate care spun povești, precum un cântar de farmacie din anii 1900 care stă expus în vitrină. Personal, ador faptul că este un spațiu pet-friendly, în care animăluțele sunt binevenite, răsfățate cu apă și gustări, postate chiar și pe pagina oficială de Instagram a boutique-ului.
MioBio înseamnă mai mult decât produse de îngrijire; reprezintă un sprijin pentru producătorii locali de cosmetice și accesorii de frumusețe, fiind totodată și un promotor al conceptului zero waste.
JS: MioBio a împlinit 15 ani! Felicitări! Cum ați descrie, pe scurt, călătoria brandului în acești ani?
Suntem prietene de peste douăzeci de ani și adesea spuneam, mai mult în glumă, că dacă ar fi să pornim ceva pe cont propriu, am face-o doar împreună. Ziua a venit mai devreme decât ne-am fi așteptat la momentul respectiv, iar inspirația s-a bazat mai degrabă pe instinct, pentru că ne doream un business „frumos și curat”.
Așa am ajuns la ideea de cosmetice organice, un domeniu cu mulți producători de nișă în spatele cărora se ascund istorii de viață foarte frumoase.
Am creat un spațiu în care clienții vin nu doar cu încrederea că vor găsi produse de cea mai bună calitate, ci și pentru atmosfera care s-a creat – a devenit un loc în care, pe lângă consilierea legată de tot ce înseamnă beauty, se stă adesea cu mare plăcere și la povești.
JS: Pregătiți ceva special pentru perioada sărbătorilor, precum calendare de tip advent sau seturi surpriză pentru Crăciun?

Avem deja o tradiție cu calendarul de Advent. De peste zece ani se știe că la MioBio sunt 24 de zile pline de cadouri și reduceri, fiecare zi din decembrie aduce cu sine câte ceva tentant.
Și mai avem o tradiție – în fiecare an, cadoul nostru de Crăciun poate fi chiar produsul dorit!
Cine ne vizitează în magazin sau online ne poate împărtăși dorința (orice produs de pe rafturile MioBio), iar pe 24 decembrie tragem la sorți, în timp util pentru a oferi o mică bucurie chiar în Ajun.
Referitor la cadouri, ne face mare plăcere să găsim împreună cu clienții noștri variante armonioase care să-i încânte pe cei care le vor primi. E o bucurie să alăturăm creme, uleiuri, seruri, săpunuri sau balsamuri naturale, pe care să le putem asorta frumos și cu accesorii, ilustrații sau felicitări.

Iar decembrie e luna în care chiar avem ocazia în fiecare zi să potrivim și să ambalăm totul în cutii, pungi și punguțe legate cu funde și decorate de Crăciun. Mai multe variante de cadouri sunt disponibile și online. În plus, putem trimite ambalat ca un cadou orice se alege de pe site-ul nostru.
JS: Ce valori doriți să împărtășiți cu clienții care vă trec pragul (fizic sau online)?
Valorile au decurs la noi la modul cel mai firesc, cei care ne trec pragul știu că vor găsi la noi onestitate, transparență, responsabilitate, corectitudine și, nu în ultimul rând, pasiune.
JS: MioBio este o adevărată oază de inspirație. Ce produse recomandați pentru cineva care își dorește să ofere un cadou unic, care să transmită magia sărbătorilor?
De la bun început am vrut să avem pe rafturile noastre atât branduri globale, cât și de nișă, inclusiv produse handmade românești, tocmai pentru a putea oferi câte ceva pentru fiecare.
De câțiva ani, găzduim cu mare plăcere și o selecție de accesorii, mici obiecte de design sau lucruri inedite create de artiști locali.
În felul acesta, se poate alege și combina după voia inimii, iar una dintre plăcerile noastre este să ajutăm clienții la personalizarea cadourilor.
Ne bucurăm când cosmeticelor organice li se alătură, de pildă, o lumânare naturală sau o ilustrație, pentru că în felul acesta se iese din standardul setului predefinit.
JS: Cum ați reușit să păstrați farmecul autentic MioBio într-o industrie atât de dinamică?
Suntem un magazin mic, de nișă, care atrage un public iubitor de locuri cu o anumită personalitate și totodată intimitate. Pasiunea investită probabil se simte, se transmite și determină plăcerea de a reveni.
JS: Atmosfera boutique-ului este primitoare, inspirată de pasiunea pentru îngrijirea bio. Cum ați reușit să transpuneți această energie pozitivă și autentică într-un business?
Nu a fost și nu este ușor, tocmai din cauza faptului că ne adresăm unei nișe. Pe de altă parte, interesul pentru cosmeticele organice a crescut constant în ultimii ani, atenția acordată sănătății s-a transferat și în zona de îngrijire a corpului.
Împreună cu interesul a crescut și cunoașterea, pentru că oamenii citesc, se informează, între timp știu destul de bine cum trebuie să arate un produs cu adevărat curat.
Toate aceste lucruri nu au făcut decât să ne ajute în business, practic ne-am dezvoltat și datorită acestui trend crescător.

JS: Știm că este important ca femeile să investească în produse organice, etice și sustenabile. Dar cum credeți că acest lucru influențează starea de bine pe termen lung?
Putem spune că îngrijirea în sine este asociată în general cu plăcerea, dar dacă întreg ritualul se face cu produse naturale, credem că se câștigă mult la capitolul stare de bine.
Pentru că tot ce ne apropie de natură nu poate decât să inducă mulțumire, pornind de la texturi, până la arome.
Pe termen lung, câștigăm mult și la capitolul sănătate, atâta timp cât evităm produsele care conțin ingrediente chimice nocive, cum ar fi conservanții sau coloranții sintetici, derivații din petrol sau silicon.
JS: Cum integrați sustenabilitatea în misiunea MioBio și cum inspirați clienții să opteze pentru produse mai prietenoase cu mediul?
În ceea ce ne privește, sustenabilitatea este un principiu care ne-a însoțit toată viața, cu mult înainte să devină o preocupare la nivel global, iar asta se datorează educației de acasă.
Dintotdeauna ne-au deranjat risipa, lipsa de respect față de natură și mediul înconjurător, excesele de orice fel.
Modul de viață sustenabil este practic de mult interiorizat și se reflectă în felul în care acționăm și ne comportăm zi de zi, atât acasă, cât și la magazin.
JS: Există un produs sau o gamă din boutique care simțiți că exprimă cel mai bine filosofia MioBio, mai ales acum, în pragul sărbătorilor de iarnă?
Nu e o întrebare simplă, pentru că suntem atașate de toate brandurile pe care le avem în magazin.
Pe de altă parte, în funcție de sezon, unele ies în evidență, cum ar fi The Munio, un brand nordic handmade care acordă o mare atenție la detalii. Spre exemplu, uleiurile de corp vin în sticluțe cu pipetă și conțin plante decorative culese manual. Același tip de plante se regăsesc și în lumânările lor naturale.
Susanne Kaufmann este, la rândul său, un brand unde fiecare produs de îngrijire a corpului poate fi un cadou în sine. Formulele cuprind extrase din plante alpine, texturile și aromele sunt absolut minunate.
De la Florascent Parfumeurs avem parfumuri și aromatizatoare naturale create după rețete de secol XVII.
Serurile și cremele brandului nordic Mádara sunt și ele foarte des alese pentru cadouri datorită calității lor excepționale, sunt efectiv o plăcere.
Dacă ne gândim la brandurile românești – Nooa Candle are, ca în fiecare iarnă, ediții limitate de lumânări și aromatizatoare naturale cu arome specifice sărbătorilor.
Iar în completarea oricărui cadou se pot alege felicitări ilustrate de Ars Ana, mini art prints de la Doriana Mărășoiu, calendarele jucăușe cu pisici ale Anei Bănică sau carnetele delicate Fabrik.
JS: Ce mesaj ați dori să le transmiteți clienților MioBio, în spiritul sărbătorilor și al grijii pentru sine, după acești 15 ani de poveste?
Suntem două prietene care-și împart business-ul, biroul și implicit o bună parte din viață de 15 ani. Armonia este extrem de importantă pentru noi și încercăm să o menținem la cote cât mai ridicate zi de zi, atât la magazin, cât și acasă.

Pentru a reuși trebuie să avem grijă atât de noi, cât și de cei din jurul nostru. Prin urmare, sperăm ca această perioadă, una dintre cele mai frumoase din an, să ne aducă înțelepciune, discernământ și armonie.
Crăciun fericit tuturor și sărbători cu bine!
Sursă imagine fotografie de copertă cu Alma Rusu și loana Păun: Raluca Mărgescu (@ruuca)
Comments are closed.