Press "Enter" to skip to content

Simplitatea lucrurilor complexe: O discuție creativă cu Ina de la Tombabe

Un simplu cuvânt poate spune o poveste întreagă fără să ne dăm seama. Acest principiu, cred eu, stă și la baza lucrurilor pe care le creează Ina de la Tombabe. Mesajele de pe tricouri și hanorace, cât și celelalte accesorii de pe site te îmbracă în atitudine și creativitate, pentru că, într-adevăr, spun o poveste. Care este aceasta și ce înseamnă Tombabe, aflăm chiar de la fondatoarea brandului, Ina. 

JS: Bună! În primul rând vreau să îți mulțumesc în numele întregii echipe că ai acceptat invitația. Ne bucurăm că brandurile româneşti sunt din ce în ce mai vizibile şi voi începe cu cea mai evidentă întrebare. Cine se află în spatele Tombabe?

Bună! În spatele Tombabe este o tombabe (un tomboy care a crescut mare) și care a început distracția asta, de fapt, cu un detox la garderoba personală care s-a transformat într-un thriftshop online și care a crescut ulterior fără vreo intenție, într-un brand de tricouri & alte lucruri adiacente cu texte (deștepte, îmi place să cred) în limba română. Momentan. 

JS: Tocmai mi-ai răspuns şi la a doua întrebare şi anume cum a luat naştere brandul. Ai mai adăuga ceva la ce ne-ai spus deja?

Aș adăuga că a luat naștere dintr-o joacă, o greșeală, o întâmplare. Povestea tricourilor #vorbeșteromânește a început cu trei modele cu cele mai frecvente greșeli în limba română făcute pentru uz personal și care au ajuns, inevitabil, la prieteni și de acolo tot mai departe și mai departe. Iar prin departe mă refer la New York și Dubai. 

„În spatele Tombabe este o tombabe (un tomboy care a crescut mare) și care a început distracția asta, de fapt, cu un detox la garderoba personală.”

JS: Sună ca un film. Cum te simți acum, după toate acestea? Te-a schimbat în vreun fel faptul că ai devenit antreprenor?

M-a făcut mai pragmatică. Mai calculată. Dar încerc să păstrez cât pot de mult latura umană. Mi se pare că asta diferențiază un brand, partea de customer service – apropierea de comunitate. Și cred că asta mi-a ieșit cel mai bine. Dacă e ceva ce se apreciază în mod constant la comunicarea Tombabe e „urechea mereu atentă la fani” care devin, inevitabil, dacă nu sunt deja, clienți.

JS: Care a fost cel mai greu lucru prin care ai trecut de când a luat naştere Tombabe? Dar cel mai frumos?

Cel mai greu a fost să iau decizii de una singură. Pare lucrul care îți dă putere, dar de cele mai multe ori este înfricoșător. Însă, până acum nu am dat greș major niciodată. 

„Clienții, recunoștința, faptul că vezi efectiv produsul <<în acțiune>> și că publicul simte cumva o conexiune cu tine pentru că vorbești cu și despre el.”

Cea mai frumoasă este comunitatea. De departe cel mai frumos aspect. Clienții, recunoștința, faptul că vezi efectiv produsul „în acțiune” și că publicul simte cumva o conexiune cu tine pentru că vorbești cu și despre el. Și vrea să te susțină. Asta este chiar cea mai mare satisfacție.

JS: Chiar mi se pare că ai o relație fantastică cu publicul și clienții Tombabe și consider că ai păstrat un aer foarte proaspăt și prietenos, chiar dacă brandul e din ce în ce mai popular. Cum reușești?

Sunt acolo 100%. Nu există mesaj nerăspuns, mail fără reply sau idei neîmpărtășite cu clienții. Încerc să îi implic în luarea deciziilor legate de mesaje noi, le-am oferit ocazia să propună idei și i-am susținut la rândul meu cu share-uri la tot ce postau cu și despre Tombabe.

JS: Ai vreo dorință declarată sau ascunsă când vine vorba de tricourile Tombabe și felul în care sunt purtate de clienți?

Doar să fie purtate cu atitudine, așa cum mi le imaginez eu pe fiecare dintre ei. Că își însușesc mesajul de pe tricou și și-l atribuie. În rest, pot fi purtate cu orice altceva.

JS: Plănuiești o extindere a brandului și cu alte tipuri de produse din categoria obiectelor vestimentare?

Da, am început deja cu hanorace, coliere, pălării și mai am câte ceva în plan și nu neapărat obiecte vestimentare. Se pare că poți pune texte cam pe orice, condiția să fie inteligente.

JS: Mi se pare că Tombabe poate fi lejer descris ca un brand fresh şi țin să te felicit pentru toată munca depusă. Eşti o femeie fantastică şi vreau să te rog să ne spui ce înseamnă pentru tine feminitatea, cu atât mai mult cu cât prezentarea ta de început şi numele brandului duc către un tip de feminitate alternativă.

Dacă e ceva în ce cred și de când există Tombabe cu atât mai mult, este că feminitatea poate fi definită fix cum ai spus tu, alternativă, dar nu opțională. Cu cât este mai ascunsă, cu atât este mai sexy. Se vede în privire, în atitudinea cu care porți un tricou unisex & oversize. În gesturile acelea mici necontrolate. În mesajul pe care îl alegi de la Tombabe. Știu deja ce fel de feminin ești, în funcție de mesajul ales. E un fel de al șaselea simț.

„Dacă e ceva în ce cred și de când există Tombabe cu atât mai mult, este că feminitatea poate fi definită fix cum ai spus tu, alternativă, dar nu opțională.”

JS: Ai un sfat pentru femeile care ne citesc? Ce crezi că este foarte important și trebuie dar mai departe.

Să citească.

Să asculte.

Să cânte.

Să creeze. 

Să creadă.

Să iubească.

Să gândească.

JS: Ina, în închriere vreau să te felicit pentru ce ești, cine ești și ce faci! „Atât s-a putut” și e perfect așa. 

Mulțumesc și eu. Pentru tot. Știi tu ce înseamnă tot.

Comments are closed.

Copyright © 2022 Jurnalul de sâmbătă