Press "Enter" to skip to content

Casa de modă Halston: Povestea ascensiunii și declinului unui imperiu

Recunosc că sunt una dintre persoanele căreia numele Halston nu îi suna prea cunoscut până la lansarea mini-serialului de pe Netflix. Însă odată cu vizionarea acestuia am realizat că numele Roy Halston ar trebui să devină mult mai sonor, având în vedere că a fost o cărămidă atât de vitală în istoria modei americane.

Halston s-a făcut cunoscut prin prezența impunătoare pe scena modei în cea de-a doua jumătate a secolului ’20, fiind renumit cu precădere pentru rochiile sale fabuloase popularizate în era disco, adică între anii ’70 și ’80. De asemenea se spune despre el că avea un stil de viață cel puțin opulent, având un cerc de prieteni printre care se numărau Liza Minnelli, Andy Warhol, Truman Capote și Elsa Peretti.

Halston împreună cu una dintre muzele sale, Anjelica Huston
© Supplied

„Un designer este la fel de bun ca oamenii pe care îi îmbracă.”

– Roy Halston

Roy Halston Frowick s-a născut în 1932 în statul american Iowa și a studiat la Institul de Artă din cadrul Universității din Chicago. Un aspect foarte interesant este că drumul său în domeniu a pornit de la meseria de pălărier, care bineînțeles era mult mai prosperă la vremea respectivă, când cultul pălăriilor era unul foarte dezvoltat, contrar situației actuale.

Sursă: https://www.beatricebrandini.it

În 1966 a început să creeze colecții couture și prêt-à-porter, acestea incluzând, desigur, pălării, dar și alte accesorii precum eșarfe, bijuterii sau pantofi. Prima sa colecție de haine prêt-à-porter nu a fost primită foarte bine de critici. Cu toate acestea, afacerea a continuat să prospere.

Designerul american alături de modelele din documentarul „Ultrasuede: In Search of Halston” (2010)
© Roxanne Lowit/Tribeca Film. 

Unul dintre modelele de rochii popularizate de Halston a fost rochia tip halter, care se prinde în jurul gâtului. Acest model a fost purtat în acea perioadă de personaje influente precum Bianca Jagger, Marlene Dietrich, Lauren Bacall și altele. De asemenea a adus în atenția publicului un material numit ultrasuede, fiind un fel de înlocuitor sintetic pentru pielea de antilopă. Îmi aduc aminte din serial de paradoxul de a face trenciuri, care de obicei sunt gândite pentru ploaie, din piele întoarsă sintetică.

Halston alături de modelele Alva Chinn și Chris Royer în ținute de seară din colecția sa din 1978
© John Bright/Fairchild Archive/Penske Media

Universul Halston a fost și rămâne unul pastelat, feminin, inovator și totuși clasic, dominat de rochii care pun în prim-plan umerii și brațele doamnelor, cu pliseuri, paiete sau imprimeuri abstracte. Cu toate acestea, brandul a promovat totodată piesele vestimentare unisex, printre care se numărau haine din piele sau blană, într-o perioadă în care acest concept reprezenta o noutate.

Din păcate, Halston a pierdut în 1984 controlul asupra brandului care îi poartă numele, care fusese cumpărat în 1983 de compania Esmark. Se șoptește din diferite părți că impedimentul lui cel mai mare ar fi fost lipsa unui partener de afaceri care să îi prețuiască munca cu adevărat și care să îl ajute, așa cum de exemplu Yves Saint Laurent l-a avut pe Pierre Berget pe care s-a putut baza. Aș putea spune că Halston a fost o nestemată ajunsă din pricina hazardului într-un joc de interese, care în cele din urmă i-au asigurat un sfârșitul. Brandul a continuat să existe, însă nu a mai avut niciodată legătură cu vizionarul care i-a dat naștere.

Copertă: Halston și muzele sale pentru Vogue America 1972, printre care se numără și actrița Angelica Huston. © Duane Michals

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mission News Theme by Compete Themes.